Pasi de urmat in schimbarea denumirii unei societati comerciale

0
1048

Exista diferite cazuri in care se poate dori schimbarea denumirii unei societati comerciale, fiind un fapt care se realizeaza urmand pasii legali, intr-o perioada relativ scurta de timp.

In orice caz, chiar daca se schimba denumirea societatii comerciale, noul nume trebuie sa respecte anumite reguli impuse de lege, pentru a fi considerat valid. Totodata, verificarea disponibilitatii noii denumiri a societatii comerciale se face in urma platirii unor taxe la Registrul Comertului, despre care vom aminti mai tarziu in articol.

Asadar, daca te afli in situatia in care ai nevoie de informatii privind schimbarea denumirii societatii comerciale te afli in locul potrivit. Citeste mai departe si descopera conditiile si pasii de urmat pentru obtinerea noii denumiri.

Conditii de respectat in alegerea noii denumiri

In vederea schimbarii denumirii societatii comerciale, pentru a fi valida, trebuie sa respecte aceleasi reguli care au fost prevazute la inregistrarea initiala a societatii, dupa cum urmeaza:

Daca vorbim de o companie sau firma care are nume colectiv, atunci acesta ar trebui sa contina numele cel putin a unuia dintre membrii asociati.

Daca vorbim de o companie sau firma in comandita simpla atunci noua denumire va trebui sa cuprinda numele a cel putin unuia dintre membrii asociati comanditati.

In cazul unei companii sau fime cu raspundere limitate, se va constitui noua denumire la alegere personala, insa care poate contine numele a cel putin unuia dintre membrii asociati.

Se vor evita in compunerea noii denumiri a urmatorilor termeni: academie, universitate, scoala, stiintific si orice derivat al acestora.

Daca se doreste o noua denumire care sa contina urmatorii termeni: roman, institut, national si orice derivat al acestora, se va cere acordul Secretariatului General al Guvernului.

Daca noua denumire contine cuvinte, termeni sau sintagme care se aseamana cu cele ale autoritatilor si institutiilor publice, va fi nevoie de aprobarea legala a prefectului judetului sau al municipiului Bucuresti, in circumscriptia in care se afla societatea comerciala.

Verificarea disponibilitatii noii denumiri

Dupa ce se alege noua denumire a societatii comerciale, respectand prevederile legale, urmatorul pas este verificarea disponibilitatii acesteia in Registrul Comertului. Se impune plata unei taxe de registru, precum si un procent aplicat taxei de registru de 50%. La toate acestea se adauga fondul de lichidare si 10% fondul de buletin.

Inregistrarea noii denumiri in Registrul Comertului

Daca se acorda un raspuns favorabil privind disponibilitatea in registru a noii denumiri a societatii comerciale, urmeaza pasul de inregistrare in Registrul Comertului. In vederea efectuarii acestui lucru se va face un dosar cu urmatoarele acte:

  • Cerere de inregistrare a mentiunii de schimbare a denumirii.
  • Dovada verificarii disponibilitatii noii denumirii a societatii comerciale.
  • Act care dovedeste hotararea comuna a Adunarii Generale a Asociatilor.
  • Certificat de inmatriculare
  • Dovezi ale platii taxelor de registru si alte plati.
  • Act Constitutiv Actualizat
  • Declaratie pe proprie raspundere cum ca persoana juridica indeplineste conditiile de functionare in ceea ce priveste siguranta sanitara, protectia mediului, protectia muncii.
  • Act care dovedeste acordul pentru utilizarea noii denumiri a societatii comerciale.
  • Imputernicire pentru persoanele care reprezinta in mod legal interesele societattii comerciale.

Declararea oficiala a modificarii denumirii societatii comerciale

Odata ce se va inmatricula noua denumire a societatii comerciale, la Registrul Comertului, acest lucru va trebui sa fie comunicat la sediul ANAF in circumscriptia in care se afla societate comerciala.

Daca aveti nevoie de reprezentare legala pentru efectuarea schimbarii denumirii societatii comerciala, atunci va stam la dispozitie cu cei mai buni specialisti in domeniu, din Bucuresti.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here