Despre continutul contractului de prestari servicii

Prin contractul de prestari servicii intelegem acel contract care se realizeaza intre doua parti, si anume, prestatorul, cel care se obliga sa presteze anumite servicii pentru beneficiar, in schimbul unei remuneratii.

Este unul dintre cele mai comune si intalnite contracte in lumea antreprenoriatului, care contine detalii exacte despre: partile implicate in contract, perioada in care se desfasoara serviciile, pretul, obligatii si reguli pentru ambele parti, clauza de forta majora, litigii si alte aspecte care tin de situatie in sine.

Obligatii si reguli – prestator

Prestatorul, ca parte din contractul de prestari servicii poate fi o societate, persoana juridica, persoana fizica autorizata, asociatie, persoana fizica. Acesta se obliga sa presteze serviciile mentionate in contract, in perioada specificata, in schimbul unui pret stabilit de catre ambele parti. Printre obligatiile generale ale prestatorului se numara:

• Prestarea serviciilor in conditiile specificate in contract, cu materialele proprii sau cumparate de prestator. De asemenea acesta se angajeaza sa realizeze serviciul in acord cu tipul de calitate prezentat initial beneficiarului.
  • Celelalte persoane care urmeaza sa lucreze alaturi de prestator pentru indeplinirea obligatiilor, se angajeaza sa fie la acelasi standard de performanta si calitate a muncii, precum cea specificat anterior beneficiarului.
  • Finalizarea lucrarii sau serviciul la termenul limita impus.
  • Ajutor in caz de defectiune sau alte probleme, in perioada stabilita in contract.

Obligatii si reguli – beneficiar

Beneficiarul poate fi o persoana fizica, persoana juridica sau persoana fizica autorizata. Ca si in cazul prestatorului, beneficiarul are anumite obligatii de indeplinit, si anume:

• Plata serviciilor realizate de catre prestator. Plata se realizeaza la data specifica sau perioada de timp mentionata clar in contractul prestari servicii.
  • Daca este cazul, se vor procura materiale, accesorii si alte bunuri de care are nevoie prestatorul pentru serviciile realizate. Acest lucru se va specifica clar, inainte, in continutul contractului de prestari servicii.

Raspunderea pentru viciile serviciilor

Exista de multe ori situatiile in care serviciile prestate nu se ridica la nivelul asteptarilor, apar probleme imediat sau la scurt timp dupa excutare si multe alte situatii similare. Pentru acest lucru specific exista cateva mentionari care se adauga, de regula, in orice contract de prestari servicii.

Prestatorul:

• Stabileste clar in contract o perioada determinata in care sa fie anuntat de catre beneficiar eventualele vicii ale serviciilor.
  • Se stabileste de comun acord, daca in cazul de vicii ale serviciilor, prestatorul este obligat sa repete prestarea de servicii sau sa plateasca despagubiri.
  • Aprecierea personala si subiectiva a beneficiarului cu privire la rezultatul prestarii de servicii ale prestatorului nu duce la anularea sau neplata serviciului.

Beneficiar:

• Se specifica in contract faptul ca, prestatorul este raspunzatorul direct in caz oricarui tip de prejudiciu aferent serviciului.
  • In cazul in care garantia serviciul mentionata in contractul de prestari servicii nu este respectata de catre prestator, se impune un anumit tip de despagubire.
  • Se poate mentiona in continutul contractului tipul de penalitati care se pot aplica, in cazul in care prestatorul nu realizeaza serviciile in timpul limita specificat.

Incalcarea obligatiilor contractului de prestari servicii

In situatia in care se incalca obligatiile contractuala, de catre una sau ambele parti, contractul se poate rezilia astfel:

• Prin reziliere unilaterala. Partea care decide rezilierea contractului se angajeaza sa anunte cealalta parte, prin specificarea punctelor din continutului contractului care au fost incalcate, nerespectate sau nerealizate la timp.
  • Incetare de plin drept, ceea ce implica o incalcare a uneia dintre obligatiile principale din contract.

In cazul in care aveti nevoie de ajutor in realizarea contractului de prestari servicii sau doriti mai multe informatii referitoare la subiect, va asteptam aici.

2 COMMENTS

1. Bună ziua! În cazul în care beneficiarul nu plătește onorariul prestatorului la data menționata în contractul de prestari servicii, care sunt drepturile prestatorului de a i cere onorariile? Cum se procedează în această situație și conform cărui ordin? Mulțumesc!