Infiintare firma in 3 zile – SRL, SA, ONG

Infiintari societati comerciale

In Romania, pentru a infiinta o firma, exista o intreaga procedura pe care trebuie sa o parcurgi, iar ajutorul unui avocat in acest demers este extrem de important. Cei care vor sa infiinteze o firma in Romania pot alege intre mai multe tipuri de societati. 

Primul pas important pentru a infiinta o societate este pregatirea documentatiei necesare. Ulterior, aceasta se va depune la Registrul Comertului.

Ce tip de firma puteti infiinta in Romania?

Cand va decideti sa infiintati o firma, puteti alege una din urmatoarele forme:

  • intreprindere individuala (II)
  • persoana fizica autorizata (PFA)
  • societate pe actiuni (SA)
  • societate cu raspundere limitata (SRL)
  • societate cu raspundere limitata debutant (SRL-D)

De ce documente este nevoie pentru a infiinta o societate?

  • Rezervarea denumirii societatii
    • Actul constitutiv, autentificat de un avocat
    • Documente sediu social: contract sediu social, inchiriere sau subinchiriere, dupa caz, asociere in participatiune, uzufruct, comodat, contract de leasing imobilier, de uz
    • Acordul semnat al Asociatiei de proprietari/ locatari, daca este nevoie
    • Acordul vecinilor, daca este nevoie
    • Cazier fiscal al antreprenorului (daca sunt mai multi asociati/administratori este nevoie de cazierul fiscal al fiecaruia)
    • Copie CI/ Pasaport al fiecarui asociat sau administrator
    • Specimen de semnatura al administratorilor societatii
    • Imputernicire de la avocat
    • Declaratie pe propria raspundere ca asociatul sau administratorul poate indeplini calitatea respectiva; fiecare asociat si administrator va da o astfel de declaratie, iar declaratiile trebuie sa fie autentificate obligatoriu
    • Dovada ce atesta depunerea sumei pentru capitalul social la banca (extras de cont sau recipisa)

Ad-avocat va poate ajuta cu raspunsuri la intrebari legate de infiintarea unei firme in Romania si va poate indruma pentru intocmirea si depunerea documentatiei la organismele competente.

In functie de tipul societatii pentru care optati, documentatia necesara va fi alta. Dupa ce v-ati decis ca doriti sa infiintati o societate, urmatorul pas va fi sa pregatiti un dosar cu documentatia enumerata mai sus.

Actul constitutiv, autentificat de un avocat

Acesta este cel mai important document pe care trebuie sa-l pregatiti atunci cand v-ati propus sa infiintati o firma. Actul constitutiv al societatii trebuie redactat in prezenta unui notar public, iar apoi atasat dosarului ce se va depune la Registrul Comertului.

Actul Constitutiv este obligatoriu daca ati optat pentru urmatoarele forme de firme:

  • societate cu raspundere limitata (SRL)
    • societate pe actiuni (SA).

PFA-urile si Intreprinderile Individuale doar vor completa o cerere simpla emisa de catre Registrul Comertului.

Rezervarea denumirii firmei

Este primul lucru pe care trebuie sa-l faceti atunci cand v-ati decis sa infiintati o firma. Mai exact, verificati disponibilitatea denumirii si rezervati denumirea respectiva pentru societate. Rezervarea denumirii este obligatorie pentru orice forma juridica a viitoarei firme.

Ca sa fiti sigur ca denumirea este disponibila si utilizabila, pregatiti 3 denumiri in ordinea preferintelor. La Registrul Comertului veti completa o cerere in care veti mentiona denumirea aleasa, precum si forma juridica a viitoarei firme. De asemenea, in aceasta etapa puteti stabili si logo-ul societatii.

Dupa ce v-ati decis cu privire la denumirea societatii, puteti incepe pregatirea documentatiei pentru depunerea la Registrul Comertului si inmatricularea firmei.

Atentie!

In functie de tipul de firma pe care doriti sa o infiintati, va trebui sa completati si sa depuneti un anumit tip de cerere la Registrul Comertului. In acest punct, avocatii nostri va pot indruma pentru a eficientiza cat mai mult intregul proces de infiintare a unei firme, indiferent de forma aleasa.

Ce informatii trebuie sa includa Actul Constitutiv?

  • informatii despre asociatii firmei (inclusiv nationalitate si domiciliu)
    • informatii despre obiectul sau obiectele de activitate ale firmei
    • denumirea firmei (asa cum a fost ea rezervata)
    • adresa sediului social
    • informatii privitoare la capitalul social depus, inclusiv contributia adusa de fiecare asociat
    • informatii despre administrator/ administratori
    • informatii despre alte sedii sociale, durata si dizolvarea altei/ altor firme (daca este cazul).

Acest Document Constitutiv al firmei poate sa includa, de asemenea, clauze suplimentare stabilite de catre asociati in momentul infiintarii societatii.

Pentru ajutor in pregatirea si depunerea documentatiei necesare pentru infiintarea unei societati, precum si pentru consultanta juridica privind intocmirea Actului Constitutiv al unei societati, noi va putem ajuta.

Documentatia pentru sediul social

Orice firma va avea nevoie de un sediu social pentru desfasurarea activitatii. La aceasta firma, autoritatile vor trimite documente oficiale. Cand inscrieti firma in Registrul Comertului, trebuie sa aratati clar care este adresa sediului social al firmei. Pentru aceasta, veti avea nevoie de unul din actele de mai jos:

  • contractul de comodat
    • contractul de inchiriere
    • contractul de leasing imobiliar
    • contractul de vanzare – cumparare
    • certificat de mostenitor, daca este cazul.

In cazul in care sediul viitoarei firme se afla intr-un bloc locuit, atunci va trebui sa cereti si sa dovediti faptul ca vecinii si asociatia de proprietari sunt de acord cu infiintarea firmei la adresa respectiva.

Cerere pentru inregistrarea firmei

Cererea pentru inmatricularea firmei poate fi gasita pe site-ul Registrul Comertului de pe raza teritoriului adresei sediului social. Acesta cerere este astfel conceputa incat veti putea opta pentru inregistrarea firmei in scopuri fiscale. Dupa depunerea acestui formular, veti obtine autorizatia de functionare a societatii.

Daca doriti ca avocatul nostru sa se ocupe de completarea si depunerea documentelor necesare pentru inmatricularea unei firme, ne puteti contacta. Avantajul este sa nu veti mai pierde timp cu deplasarea la autoritatile competente si la Registrul Comertului. Putem face toate acestea, in baza unei imputerniciri.

Dovada ce atesta depunerea sumei pentru capitalul social la banca

Pentru dovada, va fi nevoie sa deschideti contul bancar al viitoarei firme si sa depuneti suma pentru capitalul social. In acest demers, va trebui sa alegeti banca dorita, sa depuneti mai multe documente, inclusiv:

  • Actul Constitutiv
    • dovada ca ati rezervat denumirea societatii
    • CI al persoanei imputernicite sa deschida contul.

Tot in aceasta etapa, veti putea decide o persoana sau mai multe (asociati/ administratori) care vor tine legatura cu banca, in vederea finalizarii sau solutionarii diverselor operatiuni bancare.

Extrasul de cont pe care il veti avea in urma deschiderii si depunerii capitalului social trebuie atasat mai departe, ca dovada la dosarul pentru Registrul Comertului.

Alte acte necesare pentru infiintare firma

  • Specimenul de semnatura, legalizat la un birou notarial
    • extrasul de cont ce dovedeste varsarea capitalului social in contul deschis (eliberat de catre banca)
    • declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea responsabilitatilor si calitatilor administratorului/ administratorilor
    • alte cereri eliberate de catre Registrul Comertului, in functie de caz.

Documente speciale necesare pentru a infiinta un PFA sau o Intreprindere Individuala in Romania

Pentru PFA-uri si II-uri este nevoie de mai putine documente pentru infiintarea firmei. Acesta este unul din motivele pentru care firmele mici opteaza pentru PFA sau II.

Veti avea nevoie de:

  • cerere de la Registrul Comertului, completata
    • semnaturile tuturor membrilor ce vor participa la activitatile desfasurate de viitoarea firma
    • cazierele fiscale ale tuturor participantilor
    • copii de identitate ale tuturor participantilor
    • cerere de rezervare denumire (si logo – optional)

Aveti intrebari legate de infiintarea unei anumite forme de societati comerciale? Va rugam sa ne contactati si va vom oferi raspunsuri pertinente si complete, in contextul actual al legislatiei.