Drepturile calatorilor in afara tarii in conditiile actuale

0
589

In contextul actual, al instituirii starii de alerta, pe fondul pandemiei de coronavirus, exista cateva aspecte pe care orice calator in strainatate, ar trebuie sa le cunoasca. Inainte de a pleca in afara, se va tine cont, in primul rand, de prevederile de siguranta instituite de tara respectiva. In continuare exista cateva restrictii la nivel international, astfel incat, cetatenii din unele tari, nu pot fi primiti in tara respectiva sau sunt tinuti in carantina un numar specific de zile.

In orice caz, ANPC a elaborat un set de informatii esentiale pentru calatorii in afara tari, adaptate la nevoile actuale, oferind raspunsuri conforme cu legea, la cele mai repetate intrebari din partea majoritatii.

Rambursarea sau modificarea rezervarii

Sunt numeroase situatiile in care multi oameni se gasesc in imposibilitate de a mai pleca in concediile pe care si le stabilisera cu luni bune inainte de raspandirea virusului la nivel global. Unele persoane nu isi mai pot lua liber in acea perioada, au ramas fara loc de munca si implicit fara posibilitati financiar, sau orice alte motive. ANPC sfatuieste aceste persoane sa se consulte cu operatorul turistic in cauza. Fiecare opereaza dupa propriile reguli, care s-a putea sa fi fost modificate, in contextul COVID-19.

Stare de sanatate precara

In cazul in care nu va simtiti bine, prezentati simptome care ar putea sa indice prezenta virusului COVID-19 este bine sa va informati inainte in privinta regulilor de transport unde intentionati sa plecati. Cantariti bine situatia inainte de a ajunge intr-o tara straina si sa fiti opriti la vama pentru investigatii medicale suplimentare si carantinare. Cel mai bine este sa luati in considerare informatiile oferite de catre Centrul European de Prevenire si Control al Bolilor.

Anularea transportului/vacantei de catre operatorii de turism

In cazul in care compania aeriana a anulat zborul pe care l-ati platit cu ceva timp in urma, aceasta are dreptul sa nu plateasca despagubiri, daca anularea a avut loc cu doua saptamani inainte de plecarea programata. In ceea ce priveste transportul terestru, in caz feroviar nu exista aceasta clauza, iar in cazul autobuzelor si autocarelor, operatorii de transport sunt scutiti de plata despagubirilor, numai in conditii meteolorogice extreme, care face imposibil transportul de persoane. Se va avea in vedere si clauza de forta majora, care ii scuteste pe transportatori de la rambursarea platii din partea clientilor, in conditii speciale, asa cum ne aflam in acest moment.

Refuzul la imbarcare

In cazul in care vi se refuza imbarcarea de catre compania aeriana, aveti dreptul la cateva optiuni. Fie vi se ramburseaza pretul biletului, iar in caz de zbor de legatura, vi se asigura zbor de intoarcere, fie sunteti redirectionati catre destinatia, cu prim ocazie. Redirectionarea se poate face si in functie de data pe care o stabiliti, in conditii care sa fie similare cu cele pentru care ati platit biletul, anterior refuzului la imbarcare.

Anularea calatoriei cu autobuzul/autocarul

Daca va aflati in timpul unei calatorii cu autocarul/autobuzul pe distante mai lungi de 250 km si aveti de asteptat mai mult de 3 ore pana la o nou transport, aveti dreptul la livrarea de catre operatorul de transport de alimente si cele necesare, pe perioada de asteptare. Se poate oferi cazare pentru 2 nopti, insa, daca transportul a fost anulat din cauza unui eveniment de forta majora, conditii meteo extreme sau dezastre naturale, operatorul de transport nu este obligat sa va asigure cazare.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here