Afla de ce acte ai nevoie pentru autorizatia de functionare a societatilor comerciale

0
142

Inainte de a incepe activitatea in cadrul societatii comerciale pe care o intreprinzi este nevoie de obtinerea tuturor avizelor si licentelor prevazute de lege. Avizul de functionare se obtine dupa ce in prealabil, societatea comerciala a fost inregistrata la Oficiul Registrului Comertului si s-a emis certificatul de inregistrare cu codul unic de inregistrare. Toate actele care alcatuiesc dosarul de autorizatie de functionare se depun la Primaria din sectorul sau localitatea unde urmeaza sa activeze societate comerciala.

Astazi o sa te ajutam sa afli de ce acte ai nevoie pentru a obtine autorizatia de functionare a societatii comerciale.

In functie de specificul activitatii societatii comercial, inainte de obtinerea autorizatiei de functionare este nevoie de obtinea avizelor generale:

  • Autorizare privind prevenirea si stingerea incendiilor, emisa de institutii din subordinea Ministerului Administratiei si Internelor
  • Autorizare sanitara emisa de Directia de Sanatate Publica Teritoriala din subordinea
  • Autorizare veterinara emis de Directiile Veterinare
  • Autorizare pentru siguranta alimentelor
  • Autorizare de mediu emisa de autoritati publice teritoriale de protectie a mediului din subordinea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor;
  • Autorizare privind protectia muncii emisa de Inspectorate Teritoriale de Munca din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.

Dosar autorizatie de functionare pentru societati comerciale

  • Cerere tip;
  • Buletin de identitate al administratorului, reprezentantului sau asociatului, dupa caz;
  • Acord de principiu;
  • Avize inscrise in Acordul de principiu;
  • Copie dupa contractul pentru colectarea gunoiului;
  • Copie dupa certificatul de urbanism/autorizatie de constructie;
  • Dovada achitarii taxei de autorizare.

Este important de precizat faptul ca, in luna ianuarie a fiecarui an, societatea comerciala are nevoie de o viza anuala care se solicita prin urmatorul dosar:

  • Cerere tip;
  • Dovada achitarii taxei de viza

Actele necesare pentru obtinerea acordului de principiu:

  • Cerere tip;
  • Copie dupa certificatul de inmatriculare al societatii comerciale
  • Copie dupa statutul societatii comerciale;
  • Copie dupa actul de detinere al spatiului;
  • Copie dupa schita de amplasament in zona;
  • Daca spatiul comercial se afla in incinta unui bloc sau spatiu cu locuinte este necesar un act legalizat prin care locatarii isi dau acordul cu privire al functionarea societatii comerciale in spatiul dat. Vor semna toti locatarii blocului sau spatiului rezidential;
  • Timbru fiscal.

Actele se depun la primarie si dupa ce se constata validitatea acordului acesta intra in vigoare de la momentul emiterii, cu o valabilitate de 30 de zile.

Orice tip de modificare care poate sa apara pe parcursul functionarii societatii comerciale, fie ca este vorba de schimbarea denumiri sau obiectului de activitate al societatii, fie ca este vorba de schimbarea sediului sau a adresei, de fiecare data, va determina obligativitatea de obtinere a unei noi autorizatii de functionare.

Va stam la dispozitie cu sfaturi utile privind infiintarea societatilor comerciale, prin consultanta online, cu un avocat de drept comercial. De asemenea, orice problema intampinati cu obtinerea de avize nu ezitati sa ne contactati.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here