Restituirea taxei auto a inceput din anul 2017, reprezentand acele sume de bani aferente platii taxei auto de autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare, taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu.
Este o masura luat in urma sesizarii Curtii Europene de Justitie care a catalogat ilegale respectivele taxe auto. Astfel, statul roman a trebuit sa gaseasca o modalitate eficienta si viabila, pentru a restituii banii celor care au platit aceste taxe pana in 2017, inclusiv.
Vom trece in reviste prevederile care reglementeaza restiturirea taxei auto, conditiile si termenii cererii de restituire si alte informatii esentiale.
Procedeu restituire taxa auto
Taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa de poluare pentru autoturisme si autovehicule, taxa de emisii de poluare pentru autoturisme si autovehicule, intreaga suma de bani platita pentru aceste taxe specifice va fi restituita in intregime in intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2018. Sumele de bani date pentru timbrul de mediu vor fi restituite in intregime in intervalul 1 septembrie 2018 – 31 martie 2019. Se vor lua in considerare, in cazul fiecarei taxe, banii platiti de la data perceperii pana la data primirii.
Cerere restituire taxa auto
“Dreptul contribuabililor prevazuti la alin. (1) (adica cei mentionati mai sus – n. red.) de a cere restituirea se naste la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, indiferent de momentul la care s-a perceput taxa (…) cererile de restituire se depun, sub sanctiunea decaderii, pana la 31 august 2018”, conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 52/2017.
Cererea de restituire a taxei auto cuprinde mai multe sectiuni, completate individual de catre fiecare proprietar auto. Se va mentiona institutia fiscala catre care se face cererea, dupa care se vor completa spatiile aferente datelor de identificare ale posesorului auto. In urma calculului facut pentru restiuirea fiecarui tip de taxa, se va mentiona suma finala la care se face cererea. Se vor bifa toate taxele care se cer restituite, trecandu-se in continuare contul IBAN in care se impune restiuirea banilor. Cererea se semneaza si se mentioneaza data la care a fost realizata.
Toti cei care au depuse cerererile de restituire a taxei auto ar fi trebuit sa primeasca pana in acest moment banii. Insa, sunt situatii in care au avut loc confuzii sau neclaritati si restituirea banilor intarzie. Este de mentionat faptul ca toate cererile inregistrare ar fi trebuit sa fie solutionate. De aceea, cel mai bine este sa verificati inca o data dosarul depus la ANAF pentru a vedea daca totul este in regula cu toate actele, daca sunt completate corect si care ar fi posibila problema din cauza careia inca nu v-ati primit banii in contul IBAN specificat in cerere.
Dosar restituire taxa auto
Conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 52/2017, dosarul pentru restituirea taxei auto, contine pe langa cererea oficiala, urmatoarele acte:
Copie legalizata a hotararii judecatoresti.
Copie dupa cartea de identitate in cazul persoanelor fizice.
Copie certificat de inregistrare in cazul persoanelor juridice.
Copie dupa cartea de identitate a autovehiculului.
Extras de cont aferent contului IBAN unde urmeaza sa se vireze banii din recuperarea taxei auto. Daca nu aveti cont IBAN sau doriti ca banii sa fie virati in contul altei persoane, atunci va trebui sa prezentati extrasul de cont IBAN al respectivului cont si copie dupa actul de identitate al persoanei in cauza.
Date de contact generale, precum telefon si/sau adresa de e-mail.
Nu ezitati sa apelati la ajutorul specialistilor nostri.