Portalul instantelor de judecata este un proiect care vizeaza dezvoltarea utilizarii mijloacelor media de gestionare a procedurilor de comunicare a citatiilor, cu posibilitate de cautare generala in baza de date, care contine toate instantele de judecata de pe teritoriul Romaniei.
Portalul instantelor de judecata a simplificat foarte mult munca avocatilor si a clientilor, facilitand accesul rapid si instant la informatii de interes general privind diferite date despre instante, procese, dosare, hotarari judecatoresti si alte aspecte legate de aceasta sfera juridica.
In cadrul site-ului portalului instantelor de judecata vei gasi listata fiecare instanta din Romania, cu informatii actualizate in timp real, fie de personalul fizic al instantelor, fie prin gestiune automata prin ECRIS CDMS.
Beneficii utilizare portalul instantelor de judecata
Cu ajutorul acestui site aveti posibilitatea ca in orice moment, de pe orice tip de divice cu conexiune la internet, sa aflati informatii rapide despre diferite dosare pe care le aveti in derulare sau dosare ale altor persoane. Puteti verifica daca persoana cu care vreti sa incheiati un contract are dosare in derulare sau care ii este istoricul juridic.
Sedintele, dosarele si alte parti ce tin de jurisprudenta pot fi cautate in motorul general de cautare, prin filtrare a numarului dosarului, numele partilor implicate, obiectul dosarului si instanta unde se desfasoara.
Portalul instantelor de judecata este locul unde aflati rapid daca o anumita persoana v-a dat in judecata, in cazul in care aveti unele banuieli. Este de mentionat faptul ca unele date sunt confidentiale, fie din dorinta exprimata de catre una dintre partile dosarului, fie prin natura procedurii, cum este de exemplu adoptia.
Astfel ca, daca nu doresti ca datele legate de un dosar sau citatie sa fie facute publice prin intermediul portalului instantelor de judecata, tot ce ai de facut este sa va adresati instantei, pentru a elimina orice informatie care a fost deja publicata in mod automat pe site si sa impiedice divulgarea de orice alte detalii despre dosar.
Portalul instantelor de judecata este un mod simplu si rapid de a evita cozile lungi si timpul pierdut pe drumuri, pentru a afla niste detalii, care sunt la un click distanta. In afara de detalii legate de dosare, citari si chestiuni de jurisprudenta, puteti afla programul de lucru al instantelor, eventuale anunturi oficiale care intereseaza, mai ales in contexte speciale, atunci cand se poate restrange activitatea sau schimba modul de functionare normala. Intrati pe portalul instantelor de judecata atunci cand aveti nevoie de modele de chemari in judecata, cai de atac si alte tipuri de cereri pe care le puteti printa si completa.
Mod de functionare a portalului instantelor de judecata
O data ce ati intrat pe site-ul portalului instantelor de judecata puteti incepe cautarea informatiilor care va intereseaza. Este bine sa fiti cat mai specific in ceea ce priveste cuvintele si termenii pe care ii cautati.
Daca de exemplu cautati un dosar in functie de numele persoanei implicate, daca este vorba de un nume generic, acest filtru nu este de ajuns, pentru ca vor apare in rezultatele cautarilor toti cei cu acelasi nume de familie, de la instantele din toata tara. Daca acesta este cazul filtrati mai bine cautarea si adaugati prenumele, anul dosarului, numele instantei si/sau daca se cunoaste obiectul dosarului.
Daca va intereseaza sa aflati detalii despre o citare prin publicitate, accesati acest buton de cautare si introduceti numele complet al partii citate. Daca nu stiati pana acum de portalul instantelor de judecata, puteti intra aici, pentru a vedea exact despre ce este vorba si pentru a afla informatiile de care aveti nevoie in acest moment. Nu mai trebuie sa va deplasati pana la instanta de judecata pentru a afla detalii legate de dosar sau pentru a face rost de un model-tip al diferitelor tipuri de documente. Economisiti timp, bani si va rezolvati problemele in mod eficient.