Dispozitii legale privind solutionarea petitiilor

0
495

Petitia este un tip de cerere care se adreseaza unei autoritati privind diferite drepturi, interese publice sau personale, de catre petent, care poate fi o singura persoana sau un grup de persoane.

Daca petentul adreseaza mai multe petitii care au acelasi subiect, acestea vor fi conexate de catre compartimentul de relatii cu publicul si transmise spre compartimentul de specialitate. Aceasta trimite petitia catre compartimentul de specialitate are loc in decurs de maxim 3 zile de la data la care a fost inregistrata petitia.

“In cazul in care pentru solutionarea petitiei au fost desemnate mai multe compartimente de specialitate, originalul petitiei se transmite la primul compartiment desemnat si, in copie, la celelalte compartimente”, Ordin 33/2020.

Plan de verificare si redirectionarea petitiilor

In cazul in care este nevoie de anumite verificari si alte actiuni pentru a solutiona petitia, aceasta intra in etapa planului de verificare. Acesta este aprobat de catre cel care are sarcina de a semna raspunsul la petitie, care ocupa functia de conducator al institutiei publice.

“Planul de verificare, aprobat potrivit alin. (2), se aduce la cunostinta conducatorului structurii MAI unde urmeaza sa fie realizata verificarea, care are obligatia de a facilita efectuarea acesteia. In situatia in care acest conducator face obiectul verificarii, planul de verificare se aduce la cunostinta sefului sau nemijlocit”, art. 17, Ordin 33/2020.

Mai departe, dupa ce se efectueaza procedura de verificare, toate rezultatele se noteaza intr-un raport in care se prezinta in ansamblu si in detaliu ceea ce tine de sesizarile referitoare la petitie si propuneri in vederea solutionarii acesteia. Se poate intampla ca unele petitii sa fie directionate gresit, ceea ce duce la redirectionarea lor de catre compartimentul de relatii cu publicul, in decurs de maxim 5 zile de la inregistrare.

Solutionarea petitiilor

Umatoarea etapa este formularea raspunsul catre petent. Raspunsul trebuie sa fie redactat in limba romana, cu justificari si motivatii, respectandu-se in tot acest timp, normele privind prelucrarea datelor cu caracter personal. Documentul in care este redactat raspunsul catre petent, va contine numarul si data inregistrarii petitiei, legea care reglementeaza normele privind solutia, numele, prenumele si functia celor care il semneaza.

Cine poate sa semneze raspunsul catre petent:

Persoana care are dreptul sa semneze raspunsul catre petent, conform Ordonantei de Guver sau de catre o persoana imputernicita care poate fi: conducator al institutiei catre care este adresata petitia, seful ierarhic al acestui conducator.

Raspunsul trebuie redactat in doua exemplare sau intr-unul singur daca este vorba de trimiterea documentului prin posta electronica. In schimb, daca petentul declara faptul ca nu mai doreste sa mai primeasca raspuns la petitie sau ca nu ii apartine, atunci nu se va mai trimite niciun fel de raspuns catre acesta.

Raspunsul catre petent trebuie sa fie expediat in decurs de maxim 30 de zile sau prin prelungire, in maxim 45 de zile de la data la care a fost inregistrata petitita in registrul de evidenta. “Prelungirea termenului de transmitere a raspunsului cu cel mult 15 zile se aproba in baza unui referat motivat intocmit de compartimentul de specialitate. Notificarea petentului, prevazuta la art. 9 din Ordonanta Guvernului, se transmite compartimentului pentru relatii cu publicul inauntrul termenului de 30 de zile”, art. 23, Ordin 33/2020.

Dupa ce este semnat documentul care contine raspunsul catre petent, se trimite compartimentului cu relatii cu publicului, pentru a fi expediat catre petent. Se va trimite prin acelasi mod, prin care a fost primita petitia sau se inmaneaza direct petentului cu semnatura de primire.

Se va pastra o copie a raspunsului pentru a fi arhivata cu petitia. “Raspunsul catre petent returnat de catre operatorul de servicii postale din cauza imposibilitatii inmanarii, insotit de plicul cu mentiunea privind returul, se arhiveaza impreuna cu petitia”, art. 26, Ordin 33/2020.

Pentru orice tip de problema juridica va stam la dispozitie cu cele mai bune sfaturi de la avocati.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here